OFDb

Jack Palance, der "alte Haudegen", ist von uns gegangen... RIP

Begonnen von StS, 11 November 2006, 12:03:03

⏪ vorheriges - nächstes ⏩

0 Mitglieder und 1 Gast betrachten dieses Thema.

StS



ZitatOscar Winner Jack Palance is Gone
Source: The Associated Press, November 10, 2006

Jack Palance, the craggy-faced menace in Shane, Sudden Fear and other films who turned successfully to comedy in his 70s with his Oscar-winning self-parody in City Slickers, died Friday. Palance died of natural causes at his home in Montecito, Calif., surrounded by family, said spokesman Dick Guttman. He was 87.

When Palance accepted his Oscar for best supporting actor he delighted viewers of the 1992 Academy Awards by dropping to the stage and performing one-armed push-ups to demonstrate his physical prowess.

That year's Oscar host, Billy Crystal, turned the moment into a running joke, making increasingly outlandish remarks about Palance's accomplishments throughout the show.

"I am deeply shocked and saddened by the loss of my dear friend Jack Palance, a true movie icon," Crystal said in a statement Friday. "Winning the Oscar for that movie and the one-arm push-ups he did on the show will link us together forever, and for that I am grateful."

"Diane, last night I dreamt I was eating a large,  tasteless gumdrop and awoke to discover I was chewing one of my foam disposable earplugs.
Perhaps  I should consider moderating my nighttime coffee consumption...."
(Agent Dale B.Cooper - "Twin Peaks")

Snake Plissken

Och nein :bawling:
"Haudegen" trifft es in seinem Fall ganz richtig. Wieder einer der alten "Dinosauerier" weniger.
Immerhin ist 87 ein stolzes Alter und sein Tod ist nicht völlig unerwartet.
Ruhe in  Frieden.

Snake

Moonshade

Ein ganz Großer ist dahin...und wie es im Text steht, die Oscarverleihung werd ich nie vergessen.

O-Ton Crystal: "Übrigens, Jack Palance klettert gerade am Empire State Building hoch..."

Auch jemand, der, obwohl auf Schurken eingeschossen, nie so ganz hat festlegen lassen. Als ich das erste Mal "Out of Rosenheim" gesehen habe, ist mir glatt das Hemd weggeflogen...
"Du hältst durch und ich halte durch und nächstes Jahr gehen wir einen saufen!

"Anything invented after you're thirty-five is against the natural order of things.!" (Douglas Adams)

EvilErnie

Ach schade, den mochte ich irgendwie, der hatte so ne schmierige Art beim Spielen.

Muss mich heut immer noch kaputtlachen wenn ich Tango&Cash gucke, und er regt sich über seinen einen 2. Boss auf von der Ost-/Westküste------> FORDERN SIE NICHT! Wuahahhahahahaha so geil...sensationelle Mimik dabei...
,,Der Director's Cut erweist sich nicht nur als die filmisch bessere Version, sondern auch als die einzig logische." (Blade Runner)

Behandel´ne Königin wie `ne Hure und `ne Hure wie `ne Königin, dann kann nichts schiefgehen! (Alien 3 SE)

Ich hab ne Sprengkapsel im Kopf! Du musst mich töten sonst sterb ich! (Ethan Hunt)

tattoofritz

Carpe Diem

TinyPortal 2.0.0 © 2005-2020